Egy új vállalkozás indítása mindig kihívásokkal jár, főleg az online kereskedelem virágzásának csúcsán.
Sok kérdés merül fel az emberben. Érdemes belevágnom? Hogyan induljak el? Milyen termékekkel?
Gondolhatnánk, hogy nem tudunk újat kitalálni, mert már mindent feltaláltak.
Viszont ez nem igaz!
Mindig lehet újat mutatni, másként gondolkozni!
Ezekkel a tippekkel közelebb kerülsz egy sikeres, állandóan működő webáruházhoz!
- A webáruház alapja legyen stabil
- Gondold át milyen rendszerrel fog működni a webáruház
- A webáruház kinézete, a dizájn legyen átlátható igényes és egyszerű
- SEO optimalizált tartalom
- Egyedi tartalom
- Hirdetések létrehozása
- Véleményem szerint a webáruházak egyik legfontosabb alapja, hogy az oldal gyors legyen, másodpercek alatt betöltsön, mert senki nem szeret hosszú perceket várni arra, hogy megtekintsen egy terméket. Főleg türelme nincs erre és ideje az embereknek az amúgy is felgyorsult világunkban.
Ehhez én mindig egy saját VPS szervert szoktam javasolni WordPress, WooCommerce webáruházakhoz, mert ott csak a te webáruházad van, nyugodtan adható korlátlan erőforrás is, így egy nagyobb Black Friday rohamot is kibír minden probléma nélkül! A másik lehetőség a bérlehető webáruház platformok, amiket a következő menüpontban fogok bemutatni. - Milyen rendszeren fog működni a webáruházam?
Jelenleg a webáruházak dzsungelében az unas, shoprenter, shopify, woocommerce a legnépszerűbb. Mindenki választhat a stílusához és pénztárcájához leginkább kedvező rendszert. Hogy mi melyiket ajánljuk? Legtöbbször az Unas vagy a Shoprenter szokott lenni a befutó, mindkettőhöz tudunk biztosítani 10% kedvezmény kupont is. Rengeteg sablonnal rendelkeznek már, ahol könnyedén felépíthető a webáruházunk. - A kinézet!
Igen rengeteg sablon, téma közül lehet ma már választani, nehéz kérdés, hogy melyik lesz a befutó. Viszont az emberek impulzívak, az érzékszervek hatnak a döntéseinkre, ítlékező képességünkre, így egy villódzó, reklámokkal telenyomott oldal ugyanúgy lehet taszító, mint egy szinte 0 tartalommal rendelkező oldal is. Érdemes egy kellemes, szépen kivitelezett témát választani, amelyet a saját ízlésünkre átalakíthatunk. Ne használjunk rossz minőségű, szétcsúszott, pixeles képeket vagy nagyon díszes betűtípusokat sem.
- Egy webáruháznál jelen esetben egy dropship szolgáltatásnál átadjuk a képeket, leírásokat, tartalmi szövegeket is. DE aki komolyan gondolja a webáruház készítést érdemes saját tartalmi elemeket is megadni egy-egy termékhez, mert ettől lesz más és egyedi a Te webáruházad!
- Érdemes SEO azaz keresőbarát kifejezéseket, népszerű szavakat használni az oldalon, mert a google monitorozza ezeket a kifejezéseket és segít a rangsorolásban.
- Hirdetések!
Mindenki azt gondolja, hogy csak több száz ezres hirdetésekkel lesz sikeres a webáruház.
Szerintem ez nem igaz, nem kizárólag ettől függ. A facebook hirdetésekben rengeteg potenciál van és nem kerül több száz ezer ft-ba. 5-10 ezer ft-ért már egész jó kis kampányokat lehet létrehozni, ahol szűrhetünk nem, életkor, érdeklődési kör, keresési kulcsszavakra is hogy kinek dobja fel a hirdetésünket. Nagyon célzottan lehet már szűkíteni a listát. A google-ben is lehet hirdetni viszonylag alacsonyabb költségvetéssel is, de azért ezek már egy picit borsosabb áron elérhetőek.
Összességében, aki komolyan belevág, elszánt és kitartó egészen biztosan sikerre fogja vinni a webáruházat, mert a kitartó munka mindig megtérül!